The Dead Weather vs White Stripes & The Kills

Det har varit en hel del skriverier om den nya ”supergruppen” The Dead Weather på sista tiden. Bandet består av Jack White (White Stripes), Alison Mosshart (The Kills), Dean Fertita (Queens of the Stone Age) och Jack Lawrence (Raconteurs). (SvD 1, SvD 2, Expressen)

Jag gillar White Stripes (fantastiska live!) och brukar ta fram min enda skiva med The Kills ibland. Queens of the Stone Age har jag aldrig förstått storheten med och Raconteurs har seglat obemärkt förbi. Men man måste ju göra ett försök! Jag slölyssnar därför på The Dead Weather på Spotify och… ibland svänger det till… Men det är för sällan! Det här är musik som antagligen växer om man ger den tid, men varför ska jag göra det? Det klickar liksom inte från början. Kanske är det så att man måste tycka att musikerna som är med är fantastiska för att lägga ner den tiden?

Jag lyssnar hellre på ett par favoriter med The Kills och White Stripes.


Mer i media
: Jack White hyllar Sverige,
Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

4 svar to “The Dead Weather vs White Stripes & The Kills”

  1. Jenny Says:

    Ja. Det är konstigt och skramligt. Lättgillat.

  2. Lucas Says:

    har du missat MTV EMA 2009. Gå in på min blogg och se lite vad som har hänt 😉 Ha det bra!


Kommentera

