Black Silk – Nightwish

Black Silk 02I går var vi och såg dansföreställningen Black Silk på Malmö Opera. Fler bilder och en recension finns i min och Hannas Malmöblogg.

Till föreställningen hade man bearbetat Nightwishs album Dark Passion Play till ett symfoniskt stycke som framfördes av Malmö Operaorkester och operakörens kvinnliga sångare. Och visst var musiken mäktig, men vi saknade ett par elgitarrer…

Många sörjer att Tarja Turunen inte längre sjunger i Nightwish, men jag tycker faktiskt att Anette Olzon är bättre. Det blir mera rock och mindre opera, och det passar mig.


Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

4 svar to “Black Silk – Nightwish”

  1. Berlin Fakta Says:

    Får man fråga vad som spelades mer?

    • christermagister Says:

      Klicka på länken ”Black Silk” eller ”Malmöblogg” längst upp för mer information.

      Menar du vilka Nightwishlåtar som spelades så vet jag faktiskt inte. Om jag förstod rätt hade de omarbetat hela albumet till ett stycke och framförde inte låtarna var för sig. Man måste nog vara ett större fan än jag för att kunna urskilja vilka låtar det var…

  2. Morrica Says:

    Hietala är och förblir fantastiskmen Olzon… nej, hon är beige. Tyvärr, hon är säkert jätterar men så helt ointressant som artist.


Kommentera

