Torture In The Name of

Flera amerikanska artister har gått samman och kräver att Guantánamobasen stängs. Man kräver också att få veta vilken musik som har använts för att tortera fångarna. (SvD, AB)

Min första tanke är att det vore svårt att använda musik som tortyr på mig, jag älskar musik och har ganska bred smak, men sedan kommer jag på att det räcker med mer än en låt av Kent i sträck för att jag ska bli illamående! Och att lyssna på ”The Real Slim Shady” i 20 dagar i sträck kan nog knäcka även den största Eminemfantasten!
…..Artisterna är med rätta kränkta: ”– Det faktum att musik som jag hjälpt till att skapa har använts vid brott mot mänskligheten gör mig illamående, säger Tom Morello i Rage Against The Machine”.

Låten Killing In The Name från 1992 är helt klart värd att kallas ”Världens bästa låt”! Den tillhör den skaran av låtar som är så bra att de inte kan rangordnas.

Bloggat: Enligt min humla, Mårten Schultz
Länkar till andra bloggar om: , , , , , , ,

3 svar to “Torture In The Name of”

  1. Jenny Says:

    Öh, haha, samma tanke, samma rubrik. cred.


Kommentera

