Be-bop-a-lula hela jävla dan!

Thåström 01

Klicka på bilden för att se Sydsvenskans bildspel från konserten i Malmö i somras.

Thåström släpper samlingsplatta och box. (AB, SvD)

Thåströms alla album pryder redan bokhyllan så en samlingsskiva är för mig överflödig, men om boxens live-DVD och bonusskiva är värda priset återstår att se…

Det som främst får mig att använda samlingsskivans titel och utbrista ”Be-bop-a-lula hela jävla dan!” är att Thåström ger sig ut på en miniturné. Jag ska göra vad jag kan för att få se honom och råder dig att göra detsamma. Efter konserten i somras skrev jag bl a: ”Thåström är inte gammal och konserten var magisk! Musiken var tung, tuff, ilsken, sorglig, smärtsam…vacker!” (Mer)

Uppdatering: Mer Thåström i bloggen här, här och här.
Intervju med Thåström här.
Recensioner här, här, här, här och här.

Andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i Rock. Etiketter: , , . 3 Comments »

3 svar to “Be-bop-a-lula hela jävla dan!”

  1. Grimgoth Says:

    Underbart släpp.

    btw Chicks Of Metal…III…
    Finns nu också ute😉

  2. Lenny Says:

    Har sett honom två gånger. Andra gången, i en knökfull liten sporthall, är definitivt en av de bästa spelningarna jag har bevittnat. Utöver musiken så är det också riktigt kul att se honom på scen. Han har ett ganska speciellt rörelsemönster, om vi säger så.


Kommentera

