Kvinnliga favoriter – Horrorpops

I veckans MusikFoto är temat ”Kvinnlig favorit del 2” och trots att jag hade med många kvinnliga favoriter i del 1 har jag några stycken kvar. En av dem är Patricia Day i Horrorpops (MySpace). Hon blandar den oskyldiga småflicksrösten och den riviga rockstrupen perfekt i den här svängiga psychobillyn. Här kommer fem låtar som passar i hörlurarna när man går över gravplatsen i Malmö.

(Dra först ner volymen för säkerhets skull, klicka på play-symbolen, sedan video i vänstra hörnet. Du kan byta låt med pilarna)


Musikfoto HorrorpopsLänkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

8 svar to “Kvinnliga favoriter – Horrorpops”

  1. Marie Carpe Diem Says:

    OJ!!!!!! Snacka om att jag vaknade till av dessa toner😉

  2. Rajson Says:

    Precis vad jag behövde för att vakna till.
    Nyss hemkommen från ett dygns kurs med kollegorna i regionen. Tung i huvudet av 8-timmars nya och gamla kunskaper(eller kan det ha varit kvällens aktiviteter?).
    Sköna toner, gillar verkligen hennes röst!
    Alla Helgonen stämning över det snygga fotot!

  3. carina Says:

    En tjej med röstresurs som jag aldrig hört förut.
    Kul att få lyssna på så olika bidrag, snygg bild till!

  4. Anette Says:

    Med risk för att bli tjatig………..som vanligt en ny låt för mig!
    Gillar hennes röst! På kyrkogården hade det ju annars passat bra med Thriller, Michael Jackson……..den är grym! /Anette

  5. Pialotta Says:

    Aldrig hört förut.. men spännande att hitta nytt.. en vacker bild till ditt inlägg:-) Ha de gott/P-L

  6. tallrotsmarie Says:

    hmmm aldrig hört…skulle inte våga gå på kyrkogården utan den musiken ens =)

  7. EnviroSheila Says:

    Riktigt sköna låtar av en grupp som jag aldrig hösrt talas om förr. Fast jag vet inte om en låt med namnet Walk like a zombie skulle ha varit den bästa låten att ha i öronen när man korsar en kyrkogård… om man är mörkrädd som jag vill säga!

  8. Johan Says:

    Tjena

    Du verkar kunna mycket om musik.
    Vi söker en som vill skriva recensioner åt oss på punkrocks.se
    Hör av dig om du är intresserad


Kommentera

