Disturbed

Jag brukar försöka undvika dig som går på gatorna och jobbar för Rädda barnen, Röda korset, Greenpeace, Amnesty eller någon liknande organisation. Jag försöker titta bort så att du inte ska få ögonkontakt med mig, och om du ändå tilltalar mig säger jag ”nej, tack”, oavsett vad du säger eller frågar. Jag är ledsen. Det är inte ditt fel och du arbetar för en god sak, men jag är helt enkelt allergisk mot alla jeppar som försöker få kontakt på gatorna. Mobilabonnemangsterroristerna och alla andra försäljare tänker jag inte be om ursäkt, må edera företag drabbas av ett förödande blixtnedslag, men till er som jobbar för hjälporganisationer; förlåt, men om jag vill stödja en organisation så hittar jag den på annat sätt. När jag går på stan vill jag inte bli störd.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Publicerat i Hårdrock. Etiketter: , , . 4 Comments »

4 svar to “Disturbed”

  1. Mr.MASA Says:

    Svar: Skoj att du tyckte min text var intressant 😀
    När det kommer till Death och Black Metal måste jag nog säga att jag inte är särskillt insatt (jag är mer av en Heavy och Power Metal snubbe). Det jag skrev var det som jag kommit fram till genom diverse YouTube klipp och tidningar och liknande. Men jag skulle i alla fall vilja påstå att Dimmu är betydligt mörkare än In Flames 😉

    Cheers!!

  2. Ida/RocknLola Says:

    Håller med. Håller med. Håller med.
    Att Tele 2 sedan ställer sig på Centralen i Malmö och handgripligen stannar en för att fråga om ens mobilabonnemang när man kommer springande mot tåget hem är så NOT OK.
    Men Disturbed är bra annars.

  3. Förödande reklam « Christermagister Says:

    […] ”Mobilabonnemangsterroristerna och alla andra försäljare tänker jag inte be om ursäkt, må edera företag drabbas av ett förödande blixtnedslag”. (Hela inlägget) […]


Kommentera

