Miss Plastic

Miss Plastic

Bild: Metro


I Ungern har ”skönhetstävlingen” Miss Plastic precis avgjorts… (TV)

Jag vet knappt vad jag ska säga! Det är väl OK att operera sig om man verkligen lider av någon anledning, men det här plastiga skönhetsidealet som har slagit igenom ger jag inte mycket för. Plastbröst och läppar som ser ut som anknäbbar; nej tack!

Länkar till andra bloggar om:

Publicerat i Pop. Etiketter: . 3 Comments »

3 svar to “Miss Plastic”

  1. Unu Says:

    Det är ingen annan än den som skall operera sig som skall tycka om det är ok eller inte. Ingen annan.
    Att alla skall ha synpunkter på allt och alla… Herregud!

    • christermagister Says:

      Jag säger inte att man inte får operera sig om man vill det, bara att jag tycker att det för det mesta ser fult, löjligt och avtändande ut. Det tilltalar helt enkelt inte mig, och vad som tilltalar mig hoppas jag att jag får ha synpunkter på. De står ju ändå där för att bli bedömda för sin skönhets skull!

      Diskussionen om hur media skapar ett ideal som kanske kan vara skadligt lämnar jag för den här gången.

  2. Michalw Says:

    sv: Absolut, perfekt musik till det 🙂


Kommentera

