Flickan som lekte med elden

Jag och Hanna var på bio i kväll och såg Flickan som lekte med elden. Jag var riktigt besviken på filmatiseringen av Män som hatar kvinnor men tyckte bättre om den här… Trots det är jag inte helt nöjd. Jag hade hört att den skulle vara mer som en actionfilm, och visst var det en kort biljakt och några smockor, men actionfilm? Nä, känslan av TV-serie fanns kvar. Visserligen en bra TV-serie, men i alla fall…

Wendy O. Williams verkar definitivt ha varit en flicka som lekte med elden. Jag kan inte säga att jag är något stort fan eller vet så mycket om henne, men hon poppade upp i huvudet när jag tänkte på flickor som leker med eld. Att hon var berömd för skandalösa scenframträdanden visste jag (jag hade en plansch med henne halvnaken på väggen när jag var i de tidiga tonåren) och jag läser nu på Wikipedia att hennes liv slutade med självmord med hjälp av ett jaktgevär… Tragiskt! Den här svängiga rockdängan från 1984 kommer jag ihåg!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentera

