Round and Round

Jag tittade in hos Jah Hollis och fick syn på en rolig kommentar: ”Jag har varit i Malmö några gånger på vintern och det var ingen höjdare. Det är den enda plats jag vet om, som det blåser motvind runt ett helt kvarter i stan. Hela varvet runt!
Eller, ”rolig” och ”rolig”, tragisk träffande kanske är ordet; för så är det! Vissa dagar spelar det ingen roll åt vilket  håll jag cyklar; det är i alla fall motvind!

Låten Round and Round med Ratt från 1984 års album Out Of The Cellar nådde plats nr 12 på Billboard Hot 100 på sin tid och när VH1 nyligen utsåg tidernas bästa hårdrockslåtar hamnade den på plats nr 61.

Out Of The Cellar

Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Publicerat i 1980-tal, Hårdrock. Etiketter: , , . 6 Comments »

6 svar to “Round and Round”

  1. Janne Says:

    Fast ”You’re in love” är snäppet vassare, tycker jag. 😉

  2. Ingemar Says:

    Finns så mycket bra hårdrock från 80-talet att det bara går runt i skallen på en…
    Vad gäller just Ratt så är nog ”Wanted Man” min favorit. Det är lite ”Vilda västern” över den, och så har den ju ett Scorpions-influerat (plankat?) riff…

    • christermagister Says:

      Ja, ”Wanted Man” är också bra! Jag har lite svårt för Scorpions efter hela ”Wind Of Change” eran och plockar nästan aldrig fram dem, men de gånger jag gör det blir det ”World Wide Live” plattan, och varje gång tänker jag ”fan, det här är ju riktigt bra!”

      • Ingemar Says:

        Jag gillar iofs ”Wind of Change”, det var trots allt den låten som fick mig att upptäcka Scorpions…

        Efter ”Wind of Change” har förvisso skorpionerna gjort en del musikaliska magplask, men eran 1991-2009 innehåller trots allt krossarplattan ”Face the Heat” med låtar som ”Alien Nation” och ”No Pain No Gain”. De senare årens alster innehåller även de spridda höjdpunkter – ”321” från senaste släppet är exempelvis grym! Håller dock med dig om att peaken låg kring 1985…

      • christermagister Says:

        Jag har inte lyssnat på något senare än 1991 tror jag… Jag ska ta tag i den bristen och börjar väl med ”Face the Heat” då… Jag återkommer med besked om jag är tacksam för tipset eller inte! 🙂


Kommentera

