Britney Spears karaoke

Ljudspåret från Britneys mikrofon under en konsert, kommentarer överflödiga!

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i Pop. Etiketter: , , . 8 Comments »

8 svar to “Britney Spears karaoke”

  1. Janne Says:

    jag vet inte… Tycker det osar lite fejk – är inte läppsynkningen lite off emellanåt?

    • christermagister Says:

      Jo, jag läste att ljudspåret är taget från ett ställe och ihoplagt med bilderna sedan, men vad vet jag?

      Grejen är ju att hon inte sjunger under konserterna (enligt vad jag hört tidigare också). När man mimar är det ju lättast att tralla med, och det är väl det ljudspåret vi hör. Hon försöker alltså inte ens sjunga eftersom mickljudet inte går ut i vilket fall som helst.

  2. Johan Eckman Says:

    Ja, denna har cirkulerat ett tag och åter igen känner jag att jag måste gå in och försvara Britney.

    Här kommer kontringen:

    • christermagister Says:

      Ja, det var ju snäppet värre! 🙂

      Jag har alltid sagt att man inte ska spela in musik som man inte klarar av att framföra live, alternativt ge ut ett album med producerad musik och inte ens försöka framföra det på scen.

  3. Johan Eckman Says:

    Jag kan förstå att folk vill se stjärnan live när hon/han ”sjunger” Man kan undra varför de ens har en mic som går att sätta på. Är dessa videos ens på riktigt? Varför riskera att ha en aktiv microfon som kan spelas in och läcka ut på nätet?

  4. christermagister Says:

    ”…folk vill se stjärnan live när hon/han ”sjunger”

    Ja, det kan man ju förstå, men jag menar mest att det är synd att det inte är de som verkligen kan sjunga som blir framgångsrika artister, eller att de gör så komplicerad musik att de inte klarar av den live…

    Är ljudspåren på riktigt? Ingen aning, men för mig räcker det som sagt med att de inte sjunger sina låtar live under konserterna. Det räcker för att klassa dem som B-artister, oavsett hur framgångsrika de är.

  5. Johan Eckman Says:

    Jag tycker det inte är mer än rätt att skälla ut Enrique Iglesias, men Britney måste jag ändå försvara för att hon faktiskt kan sjunga på riktigt. Jag har hört live-klipp med Britney där hon surar lite på sina ställen, vilket jag tolkar som att det är live.

    Sen kanske man måste ha vissa andra kvalitéer än tonsäkerhet för att bli artist. Det finns hur många som helst som ”sjunger bra”, men inte lika många som klarar av hela bagen.

    Att ”kunna sjunga” är också ett väldigt konstigt begrepp.

  6. christermagister Says:

    Ja, det är möjligt att Britney sjunger live ibland, det har jag ingen aning om.

    Jag är mest ute efter ”ärligheten”… Man måste inte kunna ”sjunga bra”, men då kan man ju göra mindre komplicerad musik tycker jag… Jag älskar t ex Motorhead, och Lemmy är inte skönsjungande direkt… 🙂


Kommentera

