Kent är tillbaka

Musiksverige exploderar och sätter utropstecken efter ovanstående mening. För mig är det precis som det ser ut.
Det är ett konstaterande. Ingen glädje. Ingen ilska. Som idoljuryn brukar säga: ”de har inte lyckats beröra mig”.
Och jag har verkligen försökt! Läs min tidigare analys av varför jag inte gillar Kent här.

———————————————-
Länkar till andra bloggar om
: , , ,

Publicerat i Pop. Etiketter: , , . 4 Comments »

4 svar to “Kent är tillbaka”

  1. Johan Eckman Says:

    Jag gillade inte kents senaste skiva, men den nya singeln tyckte jag faktiskt var bra. Den är iofs lika elektronisk som låtarna på förra plattan, men det finns något mer lekfullt i melodin som gör att det känns bättre.

    • christermagister Says:

      Man får inte tappa hoppet om sina gamla hjältar, eller hur?🙂

      Jag har aldrig gillat Kent och det här är ingenting som får mig att börja göra det direkt. Som jag skrev i det äldre inlägget så är det främst sångarens röst som stör mig… Den skär genom mig och skapar obehag på ett svårdefinierat sätt… Kanske som det där larmet på Ica som du skrev om i din blogg? Det spelar inte så stor roll om det är gitarrer eller synth som kompar det oljudet… Och mellantempolunket hjälper ju inte upp situationen direkt.

      Men, för din skull så hoppas jag att lekfullheten (ett konstigt ord att använda om Kent) bådar gott inför albumsläppet!

  2. Ida Says:

    Underbart att du startat en musikblogg! Här har du en given läsare. Tre bloggar? Inte illa.

    Håller helt med dig om Kent. Mitt problem är, precis som ditt, Jocke Bergs röst. Jag tycker egentligen att låtarna har potential och att de skulle låta riktigt bra om man tystade sången. Men det känns inte så troligt att de byter sångare i första taget så det är väl bara att stänga av P3 i någon månad efter skivsläppet…


Kommentera

