Start Me Up

Vad kan passa bättre som första inlägg i en blogg där jag tänker låta musiken tala?
Jag låter bloggen tala:

If you start me up I´ll never stop, I´ve been running hot, You got me ticking gonna blow my top


Låten spelades in med titlarna ”Never Stop” och ”Start It Up” redan i mitten av 70-talet, men fick sin slutgiltiga form och titel 1981 när den släptes som singel och på albumet ”Tattoo You”. Singeln nådde plats nr 2 på den amerikanska försäljningslistan och nr 7 i Storbritannien, medan albumet toppade båda listorna.

Mer Rolling Stones i bloggen här

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Publicerat i 1980-tal, Rock. Etiketter: , , . 4 Comments »

4 svar to “Start Me Up”

  1. Mats Says:

    Kul att han kommer undan med den där höftvickardansen i början av låten!

    Annars är Ullevi 82 (?) ett av mina absolut värsta musikaliska minnen – fast jag gillade ju inte Stones innan konserten heller…

  2. christermagister Says:

    Kommer undan och kommer undan…

    Kom inte och säg att du tycker att Beatles är bättre!😉

  3. Mats Says:

    Just nu tycker jag att Stones ä-r mycket bättre. Men jag har alltid hållt på fel lag och fattade inte att det var John som var coolast.

    När jag skulle köpa min första LP valde jag mellan José Feliziano och Led Zeppelin….

    Du vill inte veta hur det gick!

  4. christermagister Says:

    😉 Antagligen inte, men visheten kommer ju med åren som man säger!

    Jag var inte med på den tiden man behövde välja mellan Beatles och Stones (jag var tvungen att välja mellan hårdrock och synth) så jag kan kanske jämföra banden mer objektivt och även om Betales har spelat in några riktigt bra låtar så är det ingenting jag lyssnar på till vardags direkt, vilket Stones är. Det är lite som att jämföra ett tuggummi med en wiskey på ekfat…


Kommentera

