Bloody Hammers – Welcome To The Horror Show

Den 30 maj släpps Bloody Hammers album Under Satan’s Sun och nu är plattans andra teaser här, tidigare har vi fått lyssna på The Town That Dreaded Sundown. Den här låten heter Welcome To The Horror Show och det är inte bara titeln som får mig att tänka på Alice Cooper och åttiotalet, det här är farligt melodiöst! Men jag tycker att produktionen och Anders Mangas röst gör att Bloody Hammers får till en udd i melodierna som gör att jag inte skäms alltför mycket för att gilla det här och dessutom tillför något eget så att bandet inte bara blir en pastisch. Riktigt bra! Nu ser jag ännu mer fram emot att få höra Bloody Hammers version av Alice Coopers Second Coming, för jag tror att de kan smiska Castle på fingrarna! 🙂

Länkar till Bloody HammersfacebookhemsidabandcampSpotify

Länkar till andra bloggar om: , , ,

Lämna en kommentar